Skip to main content

De opkomst van Virtual Reality lijkt niet meer te stoppen. Op social media komt de één na de andere VR toepassing voorbij. Het ‘Plateau of Productivity’ is bereikt en daarmee wordt de technologie productief en gaat het rendementen opleveren. De grote vraag die voor bedrijven heerst is echter; ‘Hoe zet ik deze technologie rendementsverhogend in?’. De branches waarin VR een ultieme salesbooster is, dat is de woningbouw en interieurbranche. Dat deze twee branches hebben een groot raakvlak.

Beleving

Woningen worden bij de meeste bouwers al in CAD pakketten als Revit uitgewerkt. In de bouw is BIM (building information modelling) een veelbesproken term. Een BIM model bevat alle informatie die in het bouwtraject van toepassing zijn. Een dergelijk model is echter maar een saai object. Nu kan je daarin natuurlijk materialen (texturen) gaan toewijzen aan 3D objecten en hier een afbeelding, video of virtuele tour van maken. Toch blijft de beleving hier nog ver te zoeken. Wil je echt beleven dan moet je volledig ‘immersive’ gaan, dat betekend eigenlijk dat je wordt ondergedompeld in een virtuele wereld. De techniek die dat mogelijk maakt is Virtual Reality.

Tijdrovend

Het creëren van en 3D VR omgeving met een hoog genoeg realisme om een intense beleving te veroorzaken is echter een zeer tijdrovende klus. Er is weinig goede en relevante 3D content beschikbaar om het BIM model aan te kleden. Als antwoord op dit serieuze probleem biedt Virtual Builders een innovatieve software oplossing genaamd ‘Virtual Studio’ die BIM modellen middels voorgeprogrammeerde presets kan omzetten naar een VR omgeving. In deze game-based VR omgeving kan vervolgens alles fotorealistisch ingericht en aangekleed worden. De content die hier voor gebruikt wordt is echte relevante content, het zijn namelijk objecten en texturen die ook daadwerkelijk leverbaar zijn. Virtual Studio brengt bouwers, architecten, interieurdesigners en retailers bij elkaar. Gezamenlijk wordt er voor de consument een onvergetelijke beleving gecreëerd. Deze beleving zorgt er voor dat de consument weloverwogen beslissingen kan nemen. Een win-win voor alle partijen, want de zakelijke partijen in kwestie hebben hiermee een serieuze boost in hun verkoop te pakken.

 

Admin

Author Admin

More posts by Admin

Leave a Reply

All rights reserved Virtual Builders.